sâmbătă, 26 martie 2011

Cum pot intrebarile-cheie ale curriculumului sa contribuie la sustinerea procesului de invatare a elevilor mei? Cum imi pot planifica evaluarea continua centrata pe elev?


Aşa cum se ştie, întrebările cheie ale curriculumului orientează desfăşurarea unei unităţi de învăţare şi cuprind întrebări esenţiale, întrebări ale unităţii şi întrebări de conţinut. Prin întrebări se realizează echilibrul între înţelegerea conţinutului şi explorarea unor idei durabile şi interesante. Ele îi implică pe elevi în personalizarea propriei învăţări şi în analiza în profunzime a unui subiect. Întrebările esenţiale şi întrebările unităţii oferă motivaţia procesului de învăţare. Acestea îi ajută pe elevi să recunoască „de ce” şi „cum” şi încurajează investigaţiile, discuţiile şi cercetarea. Ele îi atrag pe elevi în personalizarea propriei învăţări şi în analiza în profunzime a unui subiect. Întrebările cheie ale curriculumului se dezvoltă una pe cealaltă. Întrebările de conţinut sprijină întrebările unităţii şi ambele sprijină întrebările esenţiale. Întrebările esenţiale sunt cele care stârnesc cel mai mult curiozitatea elevilor şi sunt adresate primele.
Evaluarea continua stă la baza învăţării bazate pe proiect. Evaluarea continuă trebuie sa fie planificată pentru a utiliza o largă varietate de strategii de evaluare, pentru a include metode de evaluare pe tot parcursul procesului de instruire, pentru a evalua obiectivele importante ale unităţii de învăţare, implicînd elevii în propria evaluare. Într-o dezbatere cu privire la învăţarea continuă, Candy sugerează că persoanele care învaţă continuu au, printre altele, capacitatea de a face corelaţia între diferite aspecte ale cunoaşterii, precum şi capacitatea de a-şi administra învăţarea. Elevii trebuie sa fie implicaţi activ în învăţare şi să-şi asume un grad înalt de responsabilitate personală în acest sens.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu